آرشیو آبان ماه 1401

آهنگ شاد خفن

درباره ی میکس موسیقی

۵ بازديد

ضبط و میکس آهنگ پرطرفدار جدید و آواز vocal کار ساده ای نیست. برای بدست آوردن برداشت خوب ، متغیرهای بسیاری باید دور هم جمع شوند. بدیهی است که خواننده باید با استعداد باشد و شما باید از نوع میکروفون مناسب استفاده کنید. اما پس از ضبط و برداشتهای اصلی ، به چند پلاگین مختلف برای میکس وکال نیاز دارید. 
به خاطر وجود پلاگین های بیشمار ، ممکن زمان زیادی را از دست دهید و یا ندانید کدام پلاگین ها بهتر هستند ،  بنابراین لیستی از بهترین پلاگین ها جهت میکس وکال را در اینجا قرار داده ایم.
 
1. Antares Auto-Tune Access

Antares Auto-Tune شاید مشهورترین پلاگین وکال در جهان باشد.
نام این پلاگین ، تعریف کاملی از کارش بر روی صدای وکال را تعریف می کند ، رپرهایی مثل Jay-Z در موردش رپ می کنند و تعداد بی شماری از هنرمندان از آن استفاده می کنند.
Antares Auto-Tune کارهای زیادی را میتواند انجام دهد ، اما اصلی ترین کار آن اصلاح صدای خواننده و تیون کردن آن است .
بهترین چیز در مورد نسخه مدرن Auto-Tune این است که صدا را در لحظه real-time تصحیح می کند ، بنابراین می توانید بلافاصله بفهمید که چگونه بر صدای شما تأثیر می گذارد. حتی می توانید همزمان auto-tune را فعال کنید و در استودیو آواز بخوانید تا صدایی شیک و تیون شده را همان لحظه دریافت کنید.
 
2. ERA-4 De-Esser

هر برداشت و ضبط وکال ، دارای صداهای دلخراش "S" در خود دارد.
ERA-4 De-Esser از کمپانی AccuSonus یک پلاگین عالی است که از شر آن صداهای آزار دهنده خلاص می شوید.
این پلاگین محیطی بسیار ساده داراد و با یک دکمه به سرعت و به راحتی صداهای "S" را از بین می برد.
 
3. Fabfilter Pro-Q 3


Fabfilter Pro-Q 3 پلاگین EQ مورد انتخاب بسیاری از آهنگسازان است.
به دلیل ویژگی های قدرتمند و رابط بصری منحصر به فرد آن است که به تولیدکنندگان دید زیادی برای EQ می دهد.
رابط بصری Pro-Q 3 آن را به پلاگینی ویژه برای میکس وکال تبدیل کرده زیرا شما می توانید فرکانس های خاص را به راحتی پیدا کنید و صدای مد نظر خود را طراحی کنید.
4. Klanghelm SDRR
اگر می خواهید یک پلاگین همه کاره داشته باشید که بتواند کارهای زیادی در مورد نیازهای صوتی شما انجام دهد ، Klanghelm SDRR یک پلاگین قابل توجه است.
از ابزارهای آن میتوان به compressor ، EQ ،  bit crusher ، stereo widener اشاره کرد که در ۴ الگریتم tube ، digital ، fuzz و desk طراحی شده است.

آهنگ شاد و شخصیت افراد

۱۴ بازديد

طبق تحقیقاتی که انجام شده است آهنگ‌های شاد کردی ایرانی که ریتم سریعی دارند روحیه‌بخش و نشاط‌‌آور هستند و می‌توانند به‌طور مؤثر در دادن روحیه‌ای عالی و خوب به شنونده مؤثر واقع شوند. بسیاری از مردم هنگامی که ناراحت می‌شوند به دنبال موسیقی می‌روند و آن را نوعی درمان برای خود تلقی می‌کنند. آهنگ‌های شاد موجب ترشح هورمون سروتونین می‌شوند که این هورمون یک محرک برای شادی‌بخشیدن به جسم و روح انسان است. همچنین موسیقی موجب ترشح هورمون نوراپی لعنت می‌شود که این هورمون یک هورمون شادی‌بخش دیگر است و در نتیجه با گوش دادن به موزیک کلیه عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند و روحیه فردی که به آهنگ گوش می‌دهد را عوض می‌کنند.
دانلود آهنگ متناسب با روحیه و شخصیت فرد
 
ممکن است هر فردی ترجیحات شخصی خود را داشته و هرکسی آهنگ و موسیقی مخصوص به خود را گوش دهد؛ اما به‌صورت کلی می‌توان یک قواعد و اصولی را برای آن تعریف کرد که هر فردی متناسب با روحیه‌ای که دارد به دانلود آهنگ بپردازد و به آن گوش دهد. به‌صورت کلی روحیه انسان به دو دسته روحیه درون‌گرا و روحیه برون‌گرا تقسیم می‌شود و طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است عموماً کسانی که روحیه درون‌گرا دارند به آهنگ‌های ملایم وابسته‌تر هستند؛ برعکس کسانی که روحیه برون‌گرا دارند به موسیقی‌هایی با هیجان بیشتر وابسته‌اند.
همان‌طور که گفتیم این اصل یک قاعده کلی است و ممکن است در برخی موارد صادق هم نباشد و احتمال دارد مثلاً کسی باشخصیت درون‌گرا به آهنگ شاد گوش بدهد. آهنگ‌هایی که پیام‌های خوب و مثبتی به همراه دارند ازنظر علمی ثابت‌شده است که می‌توانند به‌صورت جدی خلق‌وخوی یک فرد را عوض کنند. پیام‌هایی که در یک نوع آهنگ وجود دارد می‌تواند به شنونده حس شادی ببخشد و روی تازه کردن روحیه او کاملاً تأثیرگذار باشد.
در دنیا سبک‌های موسیقی بسیار زیادی وجود دارند و کلاً هر کشور و فرهنگی برای خود سبک‌های موسیقی زیادی دارد، از کشورهای جهان سوم گرفته تا کشورهای پیشرفته و صنعتی همگی به‌نوعی به موسیقی وابسته هستند و فرهنگ موسیقی خودشان را دارند. در کشور ایران چندین سبک موسیقی وجود دارد که برخی از آن‌ها الهام گرفت از فرهنگ‌های غربی هستند و برخی از آن‌ها نیز ریشه در فرهنگ ایرانی دارند. مهم‌ترین سبک‌های موسیقی ایرانی که هم‌اکنون در سطح جامعه رایج هستند عبارت‌اند از:
موسیقی سنتی یا کلاسیک
 
موسیقی پاپ
 
موسیقی رپ
 
موسیقی مذهبی
 
و…
 
چهار سبک بالا رایج‌ترین سبک‌های موسیقی در میان فرهنگ ایرانی هستند و هرکدام محبوبیت خاص خود رادارند.

درباره ی موسیقی شاد

۶ بازديد


آهنگ شاد در میان مردم بسیار شایع شده است اما تعریف درستی از این نوع موسیقی وجود ندارد و کسی نمی داند معنی ریمیکس آهنگ شاد چیست.
 
تعریف مردم از موسیقی شاد چیست؟ در تعریف عام موسیقی ایرانی آن چه که شجریان و دیگران می‎خوانند، موسیقی شاد نیست. در مقابل، کسانی که به موسیقی ایرانی ارج می‎دهند، موسیقی پاپ از نوع ایرانی‎اش را نوع تصغیر شده‎ای از غرب می‎دانند که حاوی هیچ ارزش هنری نیست. اکنون با دو پرسش اساسی روبه رو هستیم: المان‎های شادی چیست؟ موسیقی شاد کدام است؟
 
از المان‎های شادی خنده و چرخ زدن و غیره است و المان‎های غم، گریه و سردرگریبان و ناله. ولی کسی که با دیدن فرزندش شوکه می‎شود و اشک از چشمان‎اش درمی‎آید، به معنی ناراحتی و غمگینی نیست. یا برعکس، هنگامی که از شدت عصبانیت می‎خندد. ما در خواب می‎خندیم ولی هیچ شادی نصیب‎مان نمی‎شود. شادی در تجربه است. چیزی که قابل احساس و دریافت است، و نه در عالم اندیشه و خیال. در تجربه است که چیزی از دست می‎دهیم و برعکس، چیزی به دست می‎آوریم و هنر چنین می‎کند. هنگامی که به غروب تماشا می‎کنیم و یا به امواج دریا، کار هنری انجام نمی‎دهیم، چون فقط احساس می‎کنیم. هنر کاری در حد تجربه است که دیگران را نیز به مشارکت می‎کشد و چیزی ارایه می‎دهد. آن چه در موسیقی اتفاق می‎افتد، در طبیعت نیست.
 

ریتم موجود در برخی موسیقی‎های ایرانی، به حرکات موزون بدنی منتقل می‎شوند که به اصطلاح شادی گفته می‎شود. زمانی که شانه‎های من به موازات ریتم موسیقی (غالبا در گام ۸/۶) می‎لغزند، موسیقی را شاد می‎نامم. قدیم‎ها بر یک ظرف تو خالی می‎کوبیدند و بقیه می‎رقصیدند: همان ریتم “اوچ بادام بیر قوز” در ترکی. و همه هم چه موسیقی بدانند و چه ندانند، بلدند. اما از ریتم‎های دیگر هیچ خبری نیست. ما با این ریتم بزرگ می‎شویم. اما رقص فقط حرکت در ریتم‎های تند و تکراری ۸/۶ نیست. رقص نیز مثل موسیقی هنر است- و هنر تجربه است و هیچ هنری بی تجربه آفریده نمی‎شود. باید رقص را دید و رقصید، موسیقی را شنید و نواخت، و برای عکاسی باید دوربین عکاسی را بلد شد؛ وگرنه در عالم خیال بهترین هنر تولید می‎شود که مصرف عام ندارد. اما برای لذت بردن از عکس و موسیقی لازم نیست عکاس یا موسیقی‎دان باشی، ولی تجربه‎ی نگاه و شنیدن را باید داشت.

اولین مطالب آزمایشی من

۶ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۶ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.